lördag 22 december 2012

Veckans tips - presentpåse

Här kommer ett sistaminutentips ifall du har glömt att köpa present till någon och börjar få panik - en snygg och enkel presentpåse som du kan fylla med någon liten sak eller något gott du har i skafferiet.

Till det här tipset behöver du lite papper, jag använde julklappspapper, en sax och lim.


Klipp ut en rektangulär bit av papperet där de långa sidorna är övre och nedre delen av påsen. Mitt har ungefär samma storlek som ett A4-papper. Vikpapperet så så som jag visar på bilden, stryk lim längs kanten på den uppvikta delen och vik ner den andra delen så att de limmas ihop.


När limmet har torkat vänder du på påsen och viker upp en del av påsens botten.


Sen viker du liksom upp den uppvikta delen  och trycker till kanterna så att det ser ut på bilden.


Och så viker du upp nedre kanten så att den går lite över mittlinjen och stryk lim över kanten på den uppvikta delen.


Sen viker du ner övre delen och låter limmet torka så är botten klar.


Sen är det bara att öppna påsen och lägga presenten i den. Vad jag har lagt i min kan jag inte tala om eftersom någon ska få den på julafton.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar