torsdag 8 september 2011

Veckans tips v.36 - bling

Den här veckans tips kom till av en slump. Jag satt och gjorde blommor och ville ha några daggdroppar på dem. En av dropparna råkade hamna i färgen på teflonunderlägget och när jag rörde den fylldes droppen av färg. Så jag testade lite olika sätt och här är resultatet. Till det här tipset behöver du en nål, dimensionslack, glitterlim, mist eller ink eller utspädd hobbyfärg och eventuellt lite perfect pearl.
Jag började med att spraya lite mist på underlägget.
Sen droppade jag 3D-lack på dropparna jag sprayat.
Och rörde försiktigt med nålen så att färgen och lacken blandades.
Till nästa sort duttade jag glitterlim på underlaget.
Droppade 3D-lack på duttarna.
Och blandade...
Och när de torkat var det bara att ta loss dem från underlaget. Den röda blingen är mitt misstag som gav mig idén, de spräckliga är med glitterlim, de gråblå med mist och den som skimrar är en gråblå med perfect pearl på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar