torsdag 1 september 2011

Veckans tips v. 35 - knappar


Jag har en massa knappar som är ganska tråkiga och som jag vet att jag inte kommer att använda som de är, så jag bestämde mig för att göra om några av dem. Till det här tipset behöver du knappar med en liten kant, ett papper med bokstäver (eller en liten bild), en penna, en sax, lim och dimensionslack eller klart embossingpulver.



Jag börjar med att rita en cirkel runt varje bokstav i samma storlek som innerdiametern på knappen (innanför kanten).




Sen klipper jag ut bokstavscirklarna och limmar fast dem på knapparna.



När limmet har torkat lackar jag med dimensionslacket. Om du embossar kan det nog vara bra att embossa cirklarna innan du sätter fast dem så att inte knapparna smälter av värmen.



Och när lacket har torkat har du knappar med en ingjuten bokstav.





2 kommentarer:

  1. Wow! Den här idén gillade jag verkligen! Tack! :D

    SvaraRadera
  2. jätte läckert, bra tips!
    tack för tipset

    SvaraRadera