måndag 1 april 2013

Veckans tips - origami

Här kommer veckans tips, eller egentligen förra veckans tips, men det är fortfarande påskhelg och jag trodde att det var söndag idag. Jag såg en sån fin fjäril på Pinterest att jag var tvungen att prova på origami och det var jättekul. Här kommer tre origamilänkar, men det finns hur många som helst att hitta på nätet och många av grejerna passar perfekt att ha som dekorationer på LO:s och kort.








Jag använde vanliga småpapper från en papperskub som jag hade liggande och mina första försök är helt odekorerade. Självklart blir det snyggare om man tar mönstrade papper och kanske dekorerar dem lite. Tänk bara på att använda tunt papper och även om det står att man inte behöver lim i de flesta beskrivningarna så kan det nog vara bra om man ska ha det på ett kort eller en LO.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar